Kristna homofober?

Concordia skulle vilja vara en sån där perfekt människa. En sån där som kan försvara sina åsikter.

Gissa hur många som tror att jag är knäpp när konversationen blir såhär: "Är du kristen?" "Ja." "Men vadå, gillar inte du bögar?" "Jag är inte homofob, jag har inget emot homosexualitet, jag älskar Brokeback Mountain.


Jag trodde inte att man var tvungen att vara homofob för att vara kristen. För mig handlar Kristendomen om kärlek och jämlikhet mellan alla människor. Det är bara en del som inte har fattat det ännu, att det gäller alla människor. Sen kan det ju diskuteras hur pass troende jag är... Men så länge det gäller kärlek och jämlikhet så är jag med ;)

Kommentarer
Postat av: Concordia

Men oj, vad snajsigt! :D

2009-05-02 @ 09:24:23
URL: http://emira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0