Idol

Linda Högsta har en kompis som heter Jennifer. Jennifer har sökt till Idol och kommit vidare från den första juryn. De 2000 personerna som söker till Idol på varje ställe kommer inte till tv-juryn. Det finns en annan jury som väljer ut ca 200 av de bästa och de sämsta som sen får sjunga för tv-juryn. Jennifer ska sjunga för dem på onsdag! Hoppas att det går bra!

Huruvida Jennifer är en av de kassa eller en av de bra framgår inte. Självklart hoppas vi på att hon är en av de bra! Hur som helst så kommer hon antagligen med i tv! Och då vill man vara bra. Fast det finns kanske de som njuter av att skämma ut sig inför hela svenska folket också. Det värsta är ju de som tror att de kan sjunga fastän de är totalt tondöva... Hu, jag ryser vid bara tanken...

Två andra som ska söka till idol är ju Emelie och Kissie som jag har skrivit om innan.

Som sagt hoppas jag att det går bra för dem även fastän det är hur kul som helst att se när folk gör bort sig. "Mamma säger att jag sjunger jättebra" "Min sångpedagog tror verkligen på mig" "Jag är förkyld och sjunger mycket bättre annars", stackars människor, om ens mamma säger att man sjunger fint fast man inte gör det kan jag förstå (tondövheten kan ju även vara ärftlig för den delen). Men när en sångpedagog säger att en tondöv människa sjunger bra, börjar jag undra vart denna sångpedagog fick sin utbildning...

Vissa förlitar sig på en maskot för att vinna. Jag anser att om man inte kan förlita sig på enbart sin röst så borde man inte hoppas för mycket. Idoluttagningarna är en härva av falska röster, bortförklaringar och sågningar, sen finns det några enstaka som faktiskt är bra! Den beskrivningen passar dock inte in på denna person:


Åh vad jag skrattar!

Det här klippet är min favorit från Idol:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, måns! Haha

2009-03-31 @ 14:29:28
Postat av: Anonym

Gå ut och lek med din mus...

2009-03-31 @ 14:29:59
Postat av: Miss Dramaqueen

Kishti: Gå ut och lek med musen nu



HAHAHAHAHAHAHAHAXD tårarna rinner;)

2009-03-31 @ 14:43:54
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Nalita

haha hon där dära Diana låter så otroligt rolig. "Musen säger, hon vinner!"

2009-03-31 @ 19:52:54
URL: http://naliita.blogg.se/
Postat av: ✿Linda H ✿

hon är självklart en av de bra =) hahaha... glömde kanske att skriva det.. hahaha.. =) denna bloggen e ju rolig =) man hittar massa kul...

2009-03-31 @ 23:16:30
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Louise

Klippet med måns är ju bara så roligt!

2009-04-02 @ 16:19:54
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0