Ungmammabloggarna bluff eller ej?

Jag blir förbannad! Läser bland kommentarerna hos de där ung mamma bloggarna jag skrev om tidigare idag. Folk tjatar om att de ska anmäla bloggen för att det är bluff. Vadå? Får man inte skriva vad man vill i en blogg? Det är väl folks egna problem om de går in och läser... Det är väl ingenting man kan anmäla menar jag om någon ljuger i en blogg?

De skriver även att de ska anmäla för att det är olagligt att ha sex när man är under 15. Men de kan ju inte anmäla tjejen, de får ju i så fall anmäla killen ifall han är äldre. 12-åringen påstår att pappan till hennes barn är 22. Så i det fallet kan hennes föräldrar anmäla killen. Men om det är två personer som är nära varandra i ålder (även om de/eller en är under 15) och är överens om att ha sex så är det inget fel med det. Då är det inte våldtäkt, enligt lagen.

De hotar att anmäla om hon inte bevisar att det är på riktigt. Om hon inte gör det så ska de anmäla henne och pojkvän för våldtäkt... Hallå? Earth calling. Om det inte är på riktigt kan man väl inte anmäla någon för våldtäkt? Det händer väl snarare om hon lyckas bevisa det. Hur man ska kunna anmäla någon utan att ha namn eller några som helst personuppgifter är för mig en gåta... Det skulle kräva att bloggdomänen tog tag i det.

Ojojoj, vad dessa tjejer får stå ut med massa skit! Jag blir irriterad på folket som kommenterar. Självklart är det alltid bra att vara lite misstänksam. Man ska inte tro på allt. Men att spy galla över dessa tjejerna för att man tror att de är bluff...Tänk om det är sant?

Jag tycker självklart att det är förj-vligt att det finns tjejer som bluffar och säger att de är gravida bara för att tjäna pengar. Det gör ju att de unga tjejer som faktiskt är gravida med en blogg inte heller blir trodda. De får riktigt elaka kommentarer, "Du är en skam för samhället", "sätta dit dig och se till soc tar barnet ifrån dig", "JÄVLA SNORUNGE,,Sök hjälp..".

Hur moget är det av folk att skriva sådana kommentarer? Jag tänker inte spekulera i det för då tar det här inlägget aldrig slut...

Jag vill även poängtera att jag inte ställer mig på någon sida, huruvida tjejerna talar sanning eller inte. Jag vet ju inte, det kan vara sant, men det kan också vara bluff. Jag tycker bara inte att man behöver vara elak, det är väl bara att låta det vara istället.

Om ni inte hänger med så är de tre ungmammabloggarna dessa:

14år och gravid med tvillingar


Tolv år och bebis i magen - 12 årig blivande ensamstående mamma

14 år och gravid med trillingar

Kommentarer
Postat av: Jonna L

Jag tycker de du skrivit är skitbra =) hoppas att folk fattar hur dumt dom beter sig. kramis

2009-05-10 @ 20:55:14
Postat av: Anonym

Du har ju bara länkat den 12åringens...

2009-05-10 @ 21:17:42
Postat av: Lina

Hej! Kikar in. Jag visste faktiskt inte att det finns sådan misstanke mot sådana här bloggar, jag har själv inga misstankar på om det är sant eller inte. Jag blir också upprörd när jag ser kommentarena som någon skrivit som du lagt ut här. Att de ska anmäla hit och dit, men är det inte olagligt att hota då? Man borde juh isåfall fundera på vem som borde anmäla vem egentligen...? Mvh Lina.

2009-05-11 @ 09:38:12
URL: http://luffselina.blogg.se/
Postat av: Saannis - Snart Fru...

Då har du inte sett 12åringen som är gravid med fyrlingar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0