Oansvariga körkortsinnehavare?

Janina skriver om när hon och killen körde så snabbt de kunde på 200 m. De körde på en raka där det inte förekommer någon trafik och kontrollerade både en och två gånger. Hon fick sedan denna kommentaren:

Förstår att kommentarerna uteblivit på ditt inlägg. Jag trodde du var en smart tjej men vad jag misstog mej. Hur omogna får körkortinnehavare vara? Har ni egna lagar som endast gäller er? Hoppas polisen läser ditt inlägg eller att någon tipsar dem om vad ni ansvarslösa håller på med.

Som vanligt är kommenteraren anonym. Kallar sig för medtrafikant. Det verkar inte som att denna person har körkort själv, i sådana fall är h*n väl medtrafikant på cykel, eller sån där ful mopedbil. Kanske därför h*n skriver en sån sur kommentar, avundsjuka för att h*n inte kan köra snabbare än 30... eller är det 45?

Jag tycker att Janina och hennes kille är bra mycket bättre än de som kör som dårar i trafiken där det förekommer andra bilar. De har ju tagit sig till ett öde ställe, dessutom kör de bara 200 m. Om de inte har en superbil så borde de inte hunnit komma upp i så jättehög fart? Eller har jag fel?

Undrar förresten varför personen var tvungen att lägga in samma kommentar två gånger? Rädd för att bli ignorerad? Jag måste också passa på att informera Medtrafikanten om att IQ:n inte sitter i gaspedalen om det nu var vad h*n trodde. Dessutom spelar det ingen roll om polisen läser inlägget eftersom de måste ha konkreta bevis för att det hänt, de kan allstå inte göra ett skvatt!

En annan sak, ja, körkortshavare har massor med lagar som bara gäller dem/oss, eftersom vi har körkort. Det finns ju massor av trafikregler, din dummer! Haha, där fick du så du teg!

Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Ja vad ska man säga, tydligen har han/hon inte läst mitt inlägg alls. Jag var väldigt noga med att skriva alla kontroll grejer vi gjorde innan, och dessutom har jag ingen superbil direkt ;) nej det är synd att folk är så trångsynta. Och dessutom - självklart får jag få kommentarer på ett sånt inlägg! Mina bloggläsare vill se modellbilder, inte läsa om bilar :P

2009-04-27 @ 21:10:25
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: My

Jag jag tycker också det är oansvarigt! Och jävligt töntigt av dig att skriva ett inlägg här på din

blogg om det. Gillar inte din blogg heller för den delen, du verkar tro att du är bättre än alla andra. Tror inte det va, lilla gumman

2009-04-29 @ 08:08:06
Postat av: en sån där "ung mamma"

Klart det är oansvarigt! Hastighetsbegränsningar finns på våra vägar av en anledning, och det kan väl inte vara så svårt att hålla det?

2009-04-29 @ 20:44:51
URL: http://jonnalantz.blogg.se/
Postat av: Marie

Att göra det 200m på en väg man kollat att det inte kommer någon på är väl inget? Idag fick jag panikbromsa för att inte krocka med en mötande idiot som fick för sig att köra om när jag var ca 150m längre bort och själv körde jag i 90 km/h (det är 90-väg). Sådana idioter kan man klaga på istället!

2009-04-30 @ 01:05:28
URL: http://martinssonmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0