På ålderns höst

Frida läste inlägget om nostalgin, så här skriver hon om det:

Jag är ju med i den kategorin så jag läste inlägget och kom fram till att.. jag börjar bli gammal! Haha

Känner ni igen er? Ni läste också OKEJ, tuggade Hubba Bubba, älskade Nick Carter i Backstreet Boys och spelade snake på den senaste mobiltelefonen Nokias 3210? Och det värsta av allt, de fruktansvärda Buffaloskorna som varannan människa gick omkring i. Usch! Eller tamagotchis, vad var meningen egentligen? En liten manick som pep när den var hungrig. Ändå hade alla en!


OKEJ läste jag (planscher!), Hubba bubba var självklart, Brian var min favorit och mobilen var en 3310 (dock i början av 2000-talet, innan dess hade jag en relativt klumpig motorola). Buffaloskorna är jag glad att jag slapp (behövde liksom inte bli längre än jag redan var). Tamagotchi hade jag med, en sköldpadda som hette Karl-Gustav (eftersom han inhandlades på Karl-Gustavsdagen, såg ut som den på bilden fast grön), han åt, sket, sov och lekte. Ibland dog han och då fick man starta om från ägget igen...

Usch ja vilka gamlingar vi börjar bli!... Hur ska det gå nu när 80-talisterna börjar bli gamla redan? Det finns ju inte tillräckligt med hemtjänstresurser eller platser på äldreboenden... Det skulle ju i och för sig kunna lösa jobbkrisen...

Kommentarer
Postat av: Lena

haha, så sant som det är sagt! ;P jag började tänka igår att jag kände mig gammal för att jag pratade om saker som hände för över tio år sedan.. hahaha

2009-05-05 @ 19:23:35
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0