Apoliva

Några undrar om jag haft drömmen om Apolivatjejen på riktigt. Det har jag inte. Det var egentligen bara ett överdrivet exempel som skulle visa på att jag tycker det är något larvigt att vara så pass rädd för Apolivatjejen att det påverkar ens övriga liv.

Och nej, jag är inte med i gruppen på Facebook och kommer antagligen inte heller att bli det då jag faktiskt inte är rädd för henne. Dock kan jag förstå att folk reagerar på reklamen då jag inte riktigt förstår vad reklammakarnas tanke med den var. Reklamen är originell (läs konstig) och kan säkerligen upplevas som skrämmande för vissa.

Många har påpekat hur taskigt det är mot modellen att göra så stort rabalder av det hela. Som sagt så är det ju inte hennes fel att folk tycker det är läskigt, det är allt runt omkring och omständigheterna i reklamen. Alltså är det reklambyrån som har skrämt er! Inte Apolivatjejen!



Kan passa på att tillägga att min sambo tyckte jag var taskig mot skåningar, folk med brytning och gotlänningar i inlägget om telefonsvararen. Hoppas ingen av er tog illa upp, för det var inte illa menat. Jag är ju i stort sett själv en av de där grupperna. Jag ville bara påpeka hur knäppt det är att samhället i stort sett kräver rikssvenska eller stockholmska för att förstå vad folk säger. Jag fnyser åt hela grejen med att man skulle texta skåningar på tv, varför då inte texta alla 7-8  miljoner människor i detta land som inte talar stockholmska eller behärskar rikssvenska utan att det låter fånigt?

Kommentarer
Postat av: Claudia

haha okej :D

2009-08-06 @ 13:47:37
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Leia

jag tycker reklamen är riktigt hemsk :S

2009-08-06 @ 16:05:40
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: phiie

hej vad gör du idaG?

2009-08-06 @ 21:34:57
URL: http://phiie.blogg.se/
Postat av: Claudia

Hej hej! Nu har finalisterna i Veckans Blogg dragits så kika in och se om du är en utav dom lyckliga! :D



Kram!

2009-08-08 @ 00:46:19
URL: http://claudiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0