Även prinsessor bajsar - och drottningen fiser

Om ni inte hittat in till Även prinsessor bajsar så är det dags för det nu. För ni vet väl det? Att till och med kungafamiljen pruttar, vissa personer tror att de är för fina för det och i deras värld kan inte drottningen fisa. Klart som korvspad att hon kan! Visste ni att man andas in 1,5 liter fisar varje dag? Det finns alltså en chans att just du har andats in en blåblodig fis! Tänk det du!

Emelie höll på att bli överkörd av en galen cykel.

Självklart grubblar jag över hur en galen cykel ser ut... Hoppandes fram på två krokiga hjul, flappande trampor, en pruttande drottning på pakethållaren, galet plingande och med styret på vift. Det var jäkla tur att hon klarade sig.

Johanna har aldrig använt T9 i mobilen och kommer antagligen aldrig börja med det heller efter att ha testat. Enligt ordlistan så filar man istället för att fika. Och eftersom fika är mycket godare än att fila fötterna så är det bäst att välja sina bokstäver själv. Jag har lite skum information om T9; det finns med ord som man nog aldrig någonsin skulle få för sig att använda. Några av dessa är dubbelfitta och negerhora, det konstiga i det hela är att man inte kan skriva smörgåstårta...

Jag önskar att jag precis som Johanna kunde glömma bort hur en räkning ser ut. Tänk att inte veta det, vilken lyx! Det beror förstås på av vilken anledning det är. Det bästa vore väl om företagen som skickar ut de kära kärleksbreven kunde glömma hur en faktura såg ut, då skulle de ju inte skicka några...

Själv hoppas jag på att Johanna kammar sig och börjar skriva mer högfekvent. För jag vill ha mer Även prinsessor bajsar!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Kika in på min blogg och titta på mitt roliga inlägg om när jag var fem år gammal och skulle äta kräftskiva ;)

2009-08-15 @ 11:45:20
URL: http://ovesson.blogg.se/
Postat av: J

Tack för sammanställningen! Hehe, kul att läsa. Du skriver bra. Bra koncept btw.

Lycka till! J

2009-08-15 @ 16:03:12
URL: http://jso.webblogg.se/
Postat av: Nattis

Lite roligt att hon aldrig använt T9 men hon har provat.. uh... använder man inte T9 när man provar det?

2009-08-16 @ 19:49:35
URL: http://www.metrobloggen.se/Magen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0