Värsta telefonsvararen

Laura har världens bästa knep som kommer bespara dig många minuter och bortslösad irritation. Det rör sig om hur man hanterar den jobbiga telefonsvararen som vill att man ska säga något och som sedan inte uppfattar vad som sades och ber dig att upprepa. Detta kan man verkligen bli irriterad på om man får sitta och upprepa allt tusen gånger. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt skåningar, folk med brytning och gotlänningar har med detta.

så varjegång nån korkad maskin ställer frågor så brukar jag oftast svara på detta sättet...
laurrri :balbalalblablaalldinlilla bla
telefonsvararen: ok tack ...vad för hjälp behöver du?
laurrri: jag är jävligt törstig...
telefonsvararen: ursäkta kan du upprepa det du sa?
laurrri ;jag är jävligt törstig din idiot
telefonsvararen: ok tack kopplar vidrare ditt samtal var god och vänta


Det enda du behöver göra är alltså att prata goja så får du prata med en människa istället. Om jag tänker efter så har kanske inte ovan nämnda grupper särskilt svårt med detta ändå eftersom de säkert ganska snabbt blir vidarekopplade. Fast då kanske personen de kommer fram till önskar att de vore textade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0