Identitetsstöld

Vissa personer verkar tycka att det är helt okej att sno andras identiteter. Det har hänt mig, dock inget allvarligt, det var en som kommenterade några gånger som Bloggspejaren i en blogg. En sak som däremot är värre är det som Janina råkat ut för. Janina är modell och tar många bilder med olika fotografer. Någon har snott de bilderna hon lagt ut och gjort en bildddagbok där personen utgett sig för att vara henne. Självklart grunnar Bloggspejaren på varför man gör en sådan här sak... Här är de möjligheter jag kommit på:

  • Personen är besatt av Janina, kanske tror personen att hon/han ÄR Janina.
  • Inget går väl upp emot att bli stämd för att ha "lånat" en annans identitet och tagit bilder som fotografen/modellen äger? Det borde alla få uppleva! Den riktiga Janina sitter säkert och undrar vart hennes identitet tog vägen... när får hon tillbaka den?
  • Någon är trög nog att tro att det är accepterat att låtsas vara en annan verklig person. Ett råd till er som tror det: Om du är så ointressant som person att du måste sno någon annans identitet så kanske du borde klippa dig och skaffa dig ett liv!
  • Kanske är det inte alls någon annan som har skapat kontot på bilddagboken. Janina kanske har gjort det i sömnen... Eller ännu värre; hon kanske har drabbats av split personality disorder då man är två personer samtidigt. Detta skulle innebära att Janina anmäler sig själv!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Nu är det FRÅGESTUND på min blogg!



Fråga vad du vill…. Jag svarar på allt.



Frågar du något så kollar jag självklart in din blogg och kanske till och med kommenterar. :)



Kolla gärna in inlägget om allt blogg bråk som förekommer just nu!



--->www.sandracarlsson.blogspot.com

2009-07-05 @ 15:32:48
URL: http://www.sandracarlsson.blogspot.com
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Haha ja vem vet jag kanske har blivit snurrig och gått upp & gjort det där på nätterna, och förmiddagarna, och eftermiddagarna, och kvällarna.. ;) men nja...

2009-07-05 @ 19:56:53
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: BESIANA MAVRAJ

vad tycker du är de viktigast i en person är? gå in på min blogg och säg vad du tycker :D

2009-07-05 @ 22:54:40
URL: http://besianamavraj.blogg.se/
Postat av: HDR-fotografen

Tradigt när sånt händer.

2009-07-06 @ 21:57:31
URL: http://stilbild.nu/fotograf
Postat av: Saga

Jag måste säga att du verkar vara en ganska knasig människa, men du kommer behövas lägga till på bloglovin ändå för my god vad roliga dina inlägg är!

2009-07-22 @ 21:58:56
URL: http://sagathellman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0