Denna satans mjukisdress

Det är nästan lite roande att läsa Dessies blogg. Hon hävdar, precis som alla fjortisbloggare, att det var hon som kom på mjukisdresstrenden. Självklart är det bara för att provocera andra som säger samma sak. Men en nyhet för fjortisarna är att mjukisdressen funnits längre än de själva. Modet när jag var liten var mjukiskläder i högsta grad, visst, det var tights och mimmitröja men det var bara ett steg ifrån mjukisdressen som de flesta "fjortisar" hade på sig redan för 10-15 år sedan (och säkerligen tidigare än så om man gör tillräckligt med research). Och hur gamla var dessa bloggerskor då?

Just det, de fanns knappt...


Det som ligger närmst mjukisdressen idag är nog bebiskläder skulle jag tro, i alla fall om man kikar in butikshyllorna. En annan möjlighet är träningskläder, och då blir det helt plötsligt helt okej.

Men om jag tänker efter så har ingen av bloggerskorna kommit på mjukisdresstrenden. Det har ju tillverkarna/designarna gjort... Och att kalla det för trend är nog att ta i (om man inte räknar med gymmet förstås).

Kommentarer
Postat av: Bessie

Dessie och co är så löjliga.

2009-09-26 @ 12:52:15
URL: http://metrobloggen.se/bessie
Postat av: Nattis

USch det är inte ens ett mode, det är Omode!

2009-09-26 @ 16:22:19
URL: http://www.metroblogen.se/Natthemligheter
Postat av: Trixie Deluxe

Skönt, nu behöver jag ju inte läsa de andras bloggar förutom din för att hitta det roligaste!

haha! tackar!



Hugs

TrixieDeLuxe

2009-09-28 @ 20:47:31
URL: http://trixiedeluxe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0