Anna - min lilla tipsare

Anna kommenterar igen och ger mig denna information:

Har varit på ett ställe här uppe i norr, Sangis heter byn. De har en vägkrog, route E4an tror jag den heter. Deras meny är fantastisk att läsa (de kommer inte från sverige) man kan bla får Pon frit till grillsteken och det bästa var Kebab i Piteå (skulle nog vara pita) till saken hör att det finns en stad ca 15 mil från Sangis som heter Piteå. Undrade just hur det tänkt ordna den beställningen :)


Haha, ja det finns en hel del sådana här konstiga stavningar. Förra sommaren var det till exempel en som sålde Jogubär, jag undrade vad det var för ett exotiskt bär enda till jag såg de röda jordgubbarna, men till saken hör att på det stället i Sverige så uttalas det också jogubbar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket betyder?

2009-04-09 @ 21:45:59
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: Anna

Skrattar, den var bra jogubär :)

2009-04-10 @ 09:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0