Käre Gud!

Anna begär skilsmässa... från Gud. Hon skriver ett litet trevligt brev till Gud och talar om för honom att hon inte tror på honom. Hon vill inte gifta sig i kyrkan och när hon dör ska hennes aska spridas med vinden. Själen ska förhoppningsvis komma till ett varmt och soligt ställe där man serverar goda drinkar och glass.

Nu är Anna en hedning som hon själv så vackert uttrycker det. Men visst klingar det vackert? Hedning.

Är det inte ganska konstigt att man är med i kyrkan automatiskt? Det är ju inte ens eget val från början. Många är nog med för att de inte bryr sig om att gå ur.

En fundering: Om man inte tror på Gud och att komma till himlen så kan man väl inte komma till helvetet heller? För helvetet är ju ett varmt ställe vad jag har hört, fast de serverar nog varken drinkar eller glass...

Men hur man kan skriva ett brev till någon man inte tror finns grunnar jag fortfarande på...

Kommentarer
Postat av: Barbamorsan

Ja det kan man ju verkligen undra, varför skriver man till någon som inte finns. Jag tycker det är bra att man aktivt måste gå ur kyrkan, vet att endel gjort det och inte tänkt på det här med bröllop och framförallt begravning som kostar....

2009-04-21 @ 11:50:07
URL: http://www.barbamorsan.se
Postat av: Jessie James

helvetet är väl ungefär som ibiza fast folk springer ännu mer nakna?

det har jag fått för mig iallafall :D

2009-04-28 @ 00:32:20
URL: http://jessiemodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0