Vila i frid

Detta är ett inlägg där det skulle vara helt fel att ens försöka vara rolig. För detta är inte det minsta kul.

I fredags kväll skrev Thres sitt sista inlägg på sin blogg. Ett inlägg som i skrivande stund har 1338 kommentarer, och nya ramlar in hela tiden. Anledningen till detta är värre än någon kan tänka sig. Anledningen är att Therese blev mördad på lördagskvällen (eller natten till söndagen).

Två 16 åringar sitter anhållna misstänkta för mordet, en kille och en tjej.

Jag vet inte vad jag ska säga. Det är sorgligt. Tänker på hennes familj och vänner, vilket h-lvete de måste genomleva nu.


Nej, men usch. På forumet Flashback har man startat en tråd där man försöker utröna vad som hände där i skogen... Massor med folk som går på samma skola som Therese och de misstänkta skriver vad de vet. De lägger ut bilder på de de tror är de misstänkta, adresser till deras bloggar, facebook, bilddagbok o s v. Var inne på den misstänkta tjejens blogg. Folk har kommenterat, hemska kommentarer.  Eftersom jag inte vill bidra till fler sådana här kommentarer i flickans blogg så länkar jag inte till henne, men här har ni några kommentarer:

Äckliga HORA. Du är Sveriges mest hatade person just nu, tillsammans med din pojkvän då förståss. Vore kul om du bloggar från fängelset sedan. Tack för en värdelös blogg! / Micke

äckliga jävla kräk! brinn i helvetet för fan! mördare mördare mördare mördare mördare.. hörde du inte? .. MÖRDARE!!!!

folk är ute efter dig.

Vad hände med oskyldig tills motsatsen är bevisad? Jag försöker inte skydda någon, men tänk om de är oskyldiga. Hur kommer deras liv se ut sedan då?

Låt polisen sköta sitt jobb. Denna så kallade utredning leder ingenvart eftersom ingen har fakta. Om ni nu skulle ha något av värde att berätta så gör det hos polisen och inte på internet.

Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Tragiskt att sånt här ska hända, jag skrev precis en lång kommentar inne på hennes blogg. men en sak jag blir rasane över är de som spammar hennes kommentarer för att få reklam till sin egen blogg. Dessa människor är fasen sjuka i huvudet enligt mig. folk lider, gråter, skriker sig till sömns och går på antideppresiva bara för att klara av vardagen.. och några dumma människor försöker få gratis-reklam? :S Helt sjukt!

2009-06-09 @ 12:05:35
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0