17-årskris

Moa vill inte fylla 18. Eller hon vet inte riktigt. Det är bara 10 månader kvar så hon kommer nog inte hinna bestämma sig om hon vill fylla 18 eller inte...

Tänk att jag måste själv komma ihåg att sjukanmäla mig. Jag måste själv ringa till tandläkaren och beställa tid. Jag måste själv hämta ut mina medeciner på apoteket ... Jag måste göra allting själv när jag fyller arton. Jag skiter i om jag får gå på krogen, köpa ciggaretter lagligt ... "With great power, comes great responsibility".

Ja, det kan ju inte vara lätt att behöva göra de där grejerna som kanske inte alltid är så bekväma. Är man van att få det gjort av någon annan så. Vissa tycker ju att det är jättejobbigt att ringa till någon man inte känner. Jag skulle bara vilja tala om en sak: telefonen bits inte... Däremot så tutar den så där irriterande när det är upptaget varje gång man ringer...

Moa ska nog bo hemma tills hon är 27... För hon kommer aldrig komma ihåg att betala räkningar eller handla och allt sånt. Åjo, visst kommer hon att komma ihåg att handla, när hon blir hungrig eller inte har nåt att torka sig i r-v-n med så handlar hon nog. Räkningarna kommer hon också att komma ihåg, i alla fall när hon märkt att kronofogden tagit hennes grejer. Då kommer hon inte ha pengar till mat, vilket gör att hon blir hungrig och för att ha pengar kvar till mat så måste hon betala sina räkningar... Alltså kommer hon till slut att betala sina räkningar när hon är hungrig...

Fattade ni någonting av det jag skrev egentligen?

Ja, de där 17-årskriserna är inte lätta...

Kommentarer
Postat av: MELINA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2009-05-04 @ 16:49:32
URL: http://melinaas.blogg.se/
Postat av: Moa

du är min idol

2009-05-04 @ 16:57:23
URL: http://moiesss.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0