Infertil av läsning?

Diana skriver om den soon to be ammande mannen Ragnar och nämner i inlägget även detta:

För 100 år sedan fick inte kvinnor gå på universitetet eftersom man trodde att livmodern skulle tillbakabildas om kvinnan läste för mycket.

Åh, herregud vad icke existerande livmoder dagens kvinnor måste ha då! Och ändå lyckas vi yngla av oss. Jag kan inte för mitt liv komma på vart man fick denna knäppa idé ifrån, men det var antagligen bara ytterligare ett försök att hålla kvinnorna i hemmen så att männen kunde styra samhället.

Min livmoder skulle då upphöra att existera redan då jag var åtta år för då slukade jag kittyböcker så det stod härliga till... Om man sedan räknar in alla högskolestudier jag genomgått och planerar att läsa så kan man nog likna min livmoder vid ett svart hål...

Det är alltså en jäkla tur att detta visade sig osant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0